Sex saker ni inte visste om mig.

Snott från afterglow.blogg.se!

Så här går det till:
- Varje bloggare börjar med att skriva 6 egendomliga/underliga saker om sig själv.
- Bloggare som blir utmanade ska skriva 6 saker om sig själva i sin blogg & samtidigt ange reglerna för spelet. Tillslut väljer bloggaren 6 nya bloggare & gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras gästbok för att låta dem veta att de är utmanade & att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

~~~~Sex saker som ni kanske inte visste om mig:~~~~

- När jag var jätteliten tryckte jag att det var intelligent att ha en stor rosa boll i munnen. Det var min absoluta favoritleksak och jag kunde sitta i timmar och bara ha bollen i munnen. Den var dessutom så stor att jag inte kunde stänga munnen överhuvudtaget så det såg otroligt smart ut. Way to go, little me.

(tyvärr har jag enorm brist på rosa boll -bilder så det blir en annan på en Godis i pannan-Amanda. Ungefär lika awesome)



- Jag älskar tanken på att vara kär, att uppleva allt det där som man bara ska. Kärlek i mina ögon ska vara som filmen (500) days of summer. Det här gjort att jag är ytterst kräsen med vem jag blir kär i. Jag kan tycka att pojkar är söta eller snälla men jag tvekar i flera månader, ibland längre innan jag vet att jag är kär på riktigt. Jag ger gärna sken av att vara kär i någon för det mesta eftersom folk gärna vill att jag ska vara kär (Det är tydligen ett fel om man inte är kär för tillfället) men det är 99% att det faktiskt bara är någon jag tycker är trevlig. När jag verkligen blir kär dock, då är jag nästan besatt av personen i fråga och allt känns sådär rosenskimrande och härligt. Men det har aldrig nått upp till min bild av kärlek.



- När jag är hemma själv eller ensam i mitt rum leker jag ofta att jag är huvudpersonen i boken eller tv-serien som jag är beroende av för tillfället. Jag älskar verkligen att leka någon annan, att få vara någon annan för en stund. Däremot skulle jag vara fruktansvärd på teater eftersom det alltid slutar med att huvudpersonen är precis som jag.

(Jag lekte viljelös docka häromdagen :roll Problemet är att jag alltid ser ut sådär.)


- Jag har ett väldigt diskret fall av Morton's toe eller Grekisk fot, d.v.s. när din andra tå är längre än din stortå. Ibland, när jag är arg på min urdåliga balans brukar jag skylla det på min långa tå, men bara i mitt eget huvud. Jag är nämligen rädd för att folk ska tycka att jag är löjlig eftersom det inte alls är så. Det är skönt att ha det att skylla på dock, även om det bara är för mig själv!



- Jag har, som ganska många vet, inte byxor särskilt ofta. Dels är det att jag ogillar min figur i byxor men den andra anledningen är att jag har komplex över ben. Mina ben ser jättekorta ut i byxor (enligt mig då) och jag känner mig som en hobbit. Det hjälps inte upp av klackar, ens. Jag är dessutom den som absolut inte borde ha benkomplex men förutom min form är nog mina ben den del av mig som jag bryr mig mest om. Det är även en av anledningarna till att jag älskar högklackat. Ju längre jag är, desto bättre! (Jag tycker också att det är jättejobbigt när en tjej i min ålder är längre än mig)




- Jag älskar att gråta. Det finns inget mer förlösande. Däremot tror jag att jag tvingar fram tårarna varje gång jag gråter och den enda gång jag har gråtit så att jag trott att jag aldrig någonsin skulle kunna sluta var när farfar dog. Att gråta över betyg fungerar som terapi för mig även om jag inte pratar med någon om det och det triggar mig till att jobba hårdare. Jag sätter även gärna på ledsna låtar och gråter eller läser ett speciellt stycke ur en text om och om igen om det gör mig ledsen. Det brukar jag göra när jag har mycket att göra.

(Haha, ich bin fejk-ledsen. Det syns ganska tydligt på a) mina ögon och b) de fina diamanterna jag har satt på mig :p)


(En bonusfakta: Jag är jätterädd för att kvävas till döds av slemmet i min hals när jag sover. Ibland, när jag är förkyld betyder det att min mamma måste sitta uppe till jättesent med mig och dricka te tills slemmet är borta. Det är lite synd om min mamma)
Jag utmanar:
Vilma
Ester
Musse
Amanda

(D.v.s. ni som läser min blogg! ^^)


(Det Här Inlägget har blivit ett fan av Paranteser)

Kommentarer
Postat av: Niklas Hubert Alsten

Inte visste jag att du följde Amandas blogg, men den är bra och du också så visst.

Jag antar utmaningen efter jag duschat!

2010-03-15 @ 21:05:03
URL: http://decipher.blogg.se/
Postat av: Carro

Men åh amanda! du är ju jättefin i byxor! :D Jag ska nog ta o köpa ett par snygga byxor till dej och tvinga dig att använda dem :)<3

2010-04-28 @ 09:24:08
URL: http://knarris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0