Once and never again

Jag har ännu bara femton sidor i min bok
Femton droppar i en trasig tekopp
De säger ingenting om dig eller mig

Min hjärna kan bara tänka på ett sätt
Mina fötter kan bara dansa vissa steg
Jag kan inte dansa med dig

Klär på mig en klänning från förr
Önskar jag skulle bli äldre då
Men flickan är alltid bara femton år

Har bara tagit få steg på vägen
Har bara levt en liten del av livet
Vet inget, kan inget

Ändå viskar hon, jag, om kärlekens vårar
Om depressionens höstvindar
Femton år gammal

Kära vänner, låt er ej luras
Jag vet hur jag borde känna
Jag är bara för ung för att känna det än







Kommentarer
Postat av: Niklas H Alsten

Din nya header är söt.

2010-03-14 @ 17:22:20
URL: http://decipher.blogg.se/
Postat av: Ester

Herregud Amanda! Såååååååååååååååå vackert så jag känner tårarna i ögonen och sockerdrickan i hjärtat på samma gång och vill dansa och hoppa och samtidigt lägga mig på golvet och skrika. Vet du varför? För att du prickade in känslan i mitt bröst med dina ord. Tack Amanda! Du är en konstnär med dina ord.

2010-03-16 @ 16:29:32
URL: http://esteresteresterester.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0