Anger in my bones.

Jag blir så arg.

Någon som läst de senaste blogginläggen på egoinas blogg den här helgen? Hon har provat att röka och då finns det läsare som tycker att om hon röker kommer de defintivt inte tycka om henne länge och det är sååå hemskt och nu vill de knappt se på henne (överdrivet men ungefär va). Så fort hon syntes med rök i munnen började mobben anfalla henne.

Ta inte det här fel nu, jag är defintivt ingen anhängare av tobak alls utan jag är snarare glad att så många har bestämt sig för att rökning är fel, ju närmare vi kommer a non smoking generation desto bättre är det ju. Problemet här är att de lägger märke till en liten cigarett men sedan kommer hycklarsidan ut. Ingen regaerar på att hon dricker. Ingen.

Hon är 21, det är hennes ensak, eller? Men borde inte cigaretterna vara det också då? Speciellt eftersom effekterna av ett ganska regelbundet drickande (d.v.s. en stor mängd varje/varannan helg) kan skada både magsäck, lever och hjärna. Dina tänder, ditt hår och din hy tar också stryk. Alkohol är ett gift.

En annan sak med alkhol är att den är värre i hur du skadar andra och dig själv, du tappar omdömet, du kan säga sårande saker till andra utan att förstå vad du sagt, du kan göra saker som du önskar bort dagen efter och vissa blir agressiva och börjar slåss med alkohol i kroppen. Detta är givetvis bara om du blir full men det tar inte lång tid innan du blir full och för varje glas du dricker slår du ut en viss mängd hjärnceller.

Det är också otroligt lätt att bli beroende när man är ung. Många tjatar om att cigaretter framkallar cancer, tror ni inte att alkohol gör det då? Alkohol är så vitt accepterat så det ser man inget om men faktum är att det är starkt cancerframkallande i munhåla, svalg, matstupe och struphuvudet. Det är inte många som vet det. Detta gäller även vid måttligt intag av alkohol.

Så, vad tycker jag nu då? Ge er inte på egoina om cigaretter ELLER alkhol för det tjänar inget till. Hon är en vuxen människa som kan ta hand om sig själv. Var dock inte så jäkla naiva och tro att cigaretter är sämre för att media pratar mer om cigaretter. Alkohol är också farligt så försök inte leka moraltanter. Inga droger är bra, kom ihåg det.

Nu har jag fått ur mig min ilska, glad påsk på alla söta människor där ute!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hihi jag älskar hur folk bryr sig typ mer om andras personers liv (de de följer via bloglovin typ) istället för sitt egna.

/Hubert

2010-04-04 @ 17:14:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0