All we can do is keep breathing.

Jag hatar att skriva ord som inte kan vävas samman till vackra meningar. Skriva filmanalys är helt hopplöst, för allt blir bara tråkigt. Skola överlag får mig lite ledsen. Jag älskar verkligen att lära mig, det gör jag, men att sätta ord på något så obestämt som mina tankar om det ena eller det andra är svårt och blir aldrig så vackert som jag skulle önska.
Förstå om jag hade fått mitt intagningsbrev till Hogwarts när jag var elva? Skriva kalligrafi på vackra gulnade pergament om gamla magiska regler. Underbart. Jag väljer att tro att min uggla är vilse och kommer snart.

Ommwriter är ett jättebra verktyg för att göra läxor, förresten. Att skriva till ljudet av en skrivmaskin gör allt så myckt enklare. Jag ska köpa en riktig skrivmaskin någon gång. Det är bara det att tiden inte räcker till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0